Ki fogja megvenni?
Öt hogyan találom meg?
A vevõket nem kell keresned, mert õk már keresnek téged. Ha az ingatlant reális áron kínálod, és az információt elérhetõvé teszed, akkor az ingatlan el fog kelni. Minél nagyobb nyilvánosságot kap egy ingatlan annál nagyobb lesz rá az érdeklõdés, így annál nagyobb az esély, hogy elkeljen.
Ha az ingatlanod specifikus valamilyen formában, akkor meg kell határoznod a célcsoportot, aki vevõ lehet a te Ingatlanodra. Ha például van egy egyetem közeli ingatlanod, és ezt nyáron szeretnéd értékesíteni akkor jó eséllyel, számíthatsz az iskolakezdõkre, mint vásárlókra. A kérdés hogy õket hogyan tudod a hirdetéseddel elérni.
Ez egy kiragadott példa, de ha te is elgondolkozol a Te konkrét ingatlanod miben különleges, akkor fogsz találni ilyen megkülönböztetõ jegyeket. Azért néhány példa álljon még itt:
Ha nem tudsz konkrét csoportot meghatározni, akkor jöhetnek az általános hirdetési formák.
Expressz hirdetés feladása.
Általában ezzel szokták kezdeni az eladást, ha az ingatlant a megfelelõ áron kínálod, akkor ez segíthet.
Egy expressz hirdetés ára jelenleg kb. 1000-1500 Ft / darab. Az expressz újság elsõsorban a fõvárosi és környékén található ingatlanok esetében jó megoldás.
Fogjál gyanút ha senki nem hív fel egy hirdetésre. Mivel lehet a gond?
Elõnye az újságoknak hogy elég népes tábor olvassa õket, és mivel a hirdetésben ott a telefonszámod ezért érdeklõdésre számíthatsz. Ettõl persze úgy érzed, hogy törnének a dolgok, de ez még nem eladás. Nem mindegy például hogyan mutatod be a telfonon érdeklõdõnek az ingatlanodat.
Ezzel hirdetési formával az a gond, hogy nem idõtálló, azaz nem elég egyszer fizetned, hanem minden megjelenésnél fizetni kell. Ha így nem kel el az ingatlan, akkor jöhet a többi megoldás. Ha módosítod az árat az idõ múlásával és újra feladod a hirdetést az újabb költséget jelent neked.
Internet
Az Interneten hirdethetsz ingyenesen és elég sok információt elmondhatsz az ingatlanodról. Ez elõnyös, mert megkíméled magad azoktól az érdeklõdõktõl, akik biztosan nem a Te ingatlanodat fogják megvenni. Ha pedig elárulod azokat az információkat amikre kíváncsi, akkor nem fogja egy látogatással rabolni az idõdet csak azért hogy például megtudja te ingatlanod nyugati fekvésû. Ezért célszerû a lehetõ legpontosabb információkat megadni az Internetes hirdetésekben, mert ezek szûrik az érdeklõdõket.
Egy jó lehetõség az Internet, habár ennek is megvannak a korlátai. Az Internetezõk átlagéletkora zömében 18-35 év, ezért az ízlésük is eltér a nagy magyar átlagtól. Általában modern gondolkodásúak és magas iskolai végzettségûek. A családoknak körülbelül 15%-a rendelkezik otthoni Internet kapcsolattal. Ezek közül is kiemelkednek a 4 fõs családok, ezeknek egyharmada rendelkezik kapcsolattal. Forrás
Elhelyezhetsz hirdetést az Interneten és vársz. Ha nincs érdeklõdés, akkor módosíthatod az árat, hátha ez a baj.
Az Internet jelentõsége abban rejlik, hogy kaphatsz visszajelzést az Internetes érdeklõdésekrõl, habár ezt még kevéssé alkalmazzák a hirdetõk.
Apróhirdetõ oldalak
Az Interneten feladhatsz ingyenes apróhirdetéseket is, ezeknek karbantartása nagy odafigyelést igényel, mert könnyem elõfordulhat, hogy két különbözõ hirdetésedben már más ár található. Ezért célszerû vezetned, hogy hol és milyen áron adtad fel a hirdetéseidet, hogy késõbb, ha kell, tudjad õket módosítani. Az apróhirdetési portálok kínálnak kiemelt hirdetési lehetõségeket is némi pénzért. Ennek sürgõsségi esetben lehet értelme. További elõnyöd származhat abból, ha fényképet is csatolsz a hirdetésedhez. A tapasztalatok szerint a fényképes hirdetésekre nagyobb az érdeklõdés.
Néhány apróhírdetõ oldal:
www.egyxegy.hu
www.expressz.hu
www.externet.hu
sok aprohirdetés link az apro.lap.hu-n
Ingatlan adatbázisok
Az ingatlan adatbázisok elõnye hogy sok ingatlan található bennük, viszont az aktualitásuk nem minden esetben kielégítõ. Elõnyük a normál apróhirdetésekkel szemben, hogy bõvebb paraméterlistát tartalmaznak, így a keresés bennük egyszerûbb. Hátrányuk általában, hogy egy-egy ingatlan többször is szerepelhet bennük, vagy akár már eladott ingatlanok adatait is tartalmazzák.
linkek:
www.ingatlan.com
http://www.ingatlanforras.hu
http://www.ingatlan-online.com/
Falragaszok
Budapest utcáit látod, hogy a villanyoszlopokat hirdetések díszítik. Az ingatlan egy sajátos vagyontárgy, mert helyhez van kötve. Ha a kapunk elõtti, de legalábbis a környékünkön lévõ jól látható villanyoszlopokra helyezel el hirdetést, azzal jó eredményt lehet elérni. Mert a vásárlók, akik a te környékeden keresnek ingatlant, valószínûleg megfordulnak ott, ha máskor nem amikor egy másik ingatlant jönnek el megnézni. Ez munkaigényes feladat, mert az oszlopokat gyorsan felülragasztják, vagy rosszabb esetben letakarítják.
Ezzel a hirdetéssel óvatosan kell bánni, mert a közterület felügyelet néhány körzetben már figyelmet szentel a városkép eme meggyalázására. Ezzel a hirdetéssel mégis könnyen kaphatsz érdeklõdõ telefont az ingatlanodra.
Ingatlan irodák
Megbízhatsz ingatlanirodákat is az ingatlan értékesítésével. Ennek elõnye, hogy neked már csak a lakást megtekinteni vágyókat kell fogadnod, a többit az ingatlanügynök végzi. További elõny hogy, kaphatsz felvilágosítást az ingatlan áráról, és nem kell hirdetésekért külön fizetned.
A kérdés hogy hány irodát bízzunk meg az értékesítéssel? Célszerû lenne mindet nem?
Az irodák nagy része sikerdíjat kér, ami azt jelenti, hogy csak az eladás után kell fizetned. Ez persze az irodáknak jár rizikóval, mert mi történik, ha, amíg õk foglalkoznak az ingatlannal addig, Te vagy más eladja azt. Ezért egyes irodák kizárólagosságot kérnek értékesítéskor. Azaz mást nem bízhatsz meg rajta kívül az értékesítéssel.
A kizárólagosság elõnye hogy az iroda teljes mellszélességgel fogja árulni az ingatlanodat, hiszen bátran fektethet hirdetésbe, mert más nem fogja eladni. A hátránya a kizárólagosságnak, hogy ha nem jó irodát választottál, akkor a kizárólagosság idõtartama alatt meg van kötve a kezed.
Ha nem adsz kizárólagos megbízást, akkor több ingatlanirodához is fordulhatsz, ezzel növelve az esélyeidet. Ez esetben viszont az irodák is csak egy esélynek fognak téged tekinteni a többi közt. Döntened neked kell.
Irodák (linkek):
Ingatlan.lap.hu
Hogyan írjunk jó ingatlanhirdetést?
Milyen is egy jó ingatlanhirdetés? Hát olyan, amire te is felfigyelnél, ha meglátnád egy sor más hirdetés között. Operálhatsz a színekkel, betûtípusokkal és méretekkel, de a legfontosabb hogy a szövegezése jó legyen.
Persze minden hirdetés máshogyan hat a különbözõ emberekre. Ha valaki az árat veszi elsõdlegesen figyelembe annak az “olcsó” szón jobban megakad a szeme, mint a “luxusingatlan” szón. Tehát a szövegezésnél figyelembe kell venned, hogy mik lehetnek az elsõdleges szempontjai a Te vásárlódnak.
Kulcsszavak:
Metró közeli
Zöldövezeti
Panorámás
Jó közlekedésnél
Parkolási lehetõséggel